HTML

Bohémélet

A Bohém Ragtime Jazz Band tagjainak (fő- és albohémek) mindennapi bohémságai és komolyságai, globális titkok a klasszikus jazz világából

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

29 30

Megkésett olaszországi beszámoló

2008.07.09. 10:00 főbohém

A régebben már ígért blogbejegyzések helyett (amire ugye kint Internet hiányában nem kerülhetett sor) néhány megkésett kép a június végi olasz fesztivál kapcsán. Inkább életképek, merthogy a Swing in Pic elnevezésű, Udine melletti kistérségi New Orleans-i jazz fesztiválon leginkább ettünk (napi hét órát!) és persze pihentünk, aludtunk. Egy kicsit (bő fél napot) azért mentünk is (Palmanova, Aquilea, Grado). 14 falu és városka fogott össze, s rendezte meg a hatnapos fesztivált, minden este máshol játszottunk. Jó volt, nyugi volt. No, íme akkor néhány kép. Először a szállásról, ami egy golfpályás, medencés kis udvarházacska-hotelecske volt:

Az első délelőtt a három banda (egy New Orleans-i, egy torontói meg mi) rendes frankó marching bandet játszott Mortegliano piacán, a kanadai zongorista hölgy (meg helyenként Miki vagy éppen én) még Bohém-esernyővel is fokozta a hangulatot:

Attila hozta az újonnan szerzett fuvoláját, s állandóan azon gyakorolt. Valószínűleg folyamatos kisebbségi érzése van, mert nem tud még elég hangszeren játszani. Zoli viszont csak pózolni szeret nagyon, de hál' Istennek nem fújta meg a pozant:

Mint már fentebb írtam, egyszer kirándultunk is, először Palmanova volt a cél, ami egy kilencszögű csillag alakú fallal körülvett középkori városka, majd utána Aquilea, ahol még az utcán is majd kétezer éves római oszlopok árválkodnak.

Aquileában a fő látványosság (a helyi Forum Romanum és tömérdek régi kő, épület, a régészeti múzeum és még ki tudja micsoda mellett) a mozaikpadlós templom és mellette a jelenleg nem látogatható campanile.

Aquilea után egy egészen különleges hangulatú kisváros, Grado következett:

Gradóban a templom- és sikátornézés után négyen (Gyuri, Zoli, Miki - a plakát-bajuszverseny győztese - és jómagam) egy kicsit még meg is mártóztunk a tengerben. 35 fok volt és a tenger sem volt hideg... Szaladtunk is vissza a golfos szállásocskánkra pihenni.

És legvégül egy kép annak bizonyítására, hogy a napi 7 óra evés, rengeteg pihenés és alvás mellett azért zenéltünk is - igaz, hogy csak napi 2 órát, de azt aztán nagyon! Itt éppen valamelyik falucska temploma előtt rendezték be nekünk a színpadot. Ott volt a falu apraja-nagyja, annak ellenére, hogy a fesztivált pont a foci EB idején rendezték:

Szólj hozzá!

Címkék: fesztivál olaszország new band festival orleans bohém ragtime udine marching

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.