A szombat délután a kamarajazz jegyében szokott eltelni a Bohém Fesztiválon. Tulajdonképpen most sem lesz ez másként, de két alapvető változás mindenképpen lesz az előző évekhez képest: az internetes közvetítés miatt a színházteremben kerül sor erre a koncertre is (most mind az 5 koncert itt lesz), s ráadásul a kamarajazz-koncert a Liszt-év okán erősen zongoraszagúvá fajul.
A fiatalokat a kicsit kevésbé fiatalok követik: Mimi Blais, Morten Gunnar Larsen és Adam Swanson egymásnak adják majd a stafétát, s játszanak el Liszttől illetve más romantikus szerzőktől klasszikus darabokat, majd azok ragtime-zongora változatát, majd a ragtime-okat mi is megszólaltatjuk hangszerelt változatban a Bohémekkel. Így aztán nyilvánvaló lesz, hogy hogyan válik a 2. magyar rapszódiából Hungarian Rag, a Liebestraumból big band muzsika, avagy Rahmanyinov híres cisz-moll prelűdjéből Russian Rag. Az egész ötlet alapja egy 12 évvel ezelőtt írott tanulmányom ("Liszt Ferenc hatása a ragtime- és swingkorszakban"), amely kapcsán akkoriban meglepően sok olyan összefüggést előástam, ami Liszt és a romantikus zongoramuzsika jelentős hatását mutatja ki az amerikai szórakoztató- és tánczenében. Én annak idején meglepődtem, az általam vártnál több megfelelést találtam, s remélem, a koncerthallgatók is örömteli felismeréseket élnek majd meg. Egy banális megfelelést mindenesetre megmutatok, Chopin Fantaisie Impromptujének ragtime song változatát a 25éves Bohém-gáláról:
Utolsó kommentek